top of page

DREPTURILE SI OBLIGATIILE PACIENTILOR

​

Drepturile pacienţilor

​

Drepturile pacienţilor sunt reglementate de Legea nr.46/2003 şi Normele de Aplicare prin OrdinulMinisterului Sănătătii Publice nr. 386/2004;

  • PacienÅ£ii au dreptul la îngrijirile medicale de cea mai înaltă calitate de care societatea dispune, în conformitate cu resursele umane, financiare ÅŸi materiale ale unităţii;

  • Pacientul are dreptul de a fi respectat ca persoană umană fără nici o discriminare;

1. Dreptul pacientului la informaţia medicală

  • Pacientul are dreptul de a fi informat cu privire la serviciile medicale disponibile, precum ÅŸi la modul de a le utiliza;

  • Pacientul are dreptul de a fi informat asupra identităţii ÅŸi statutului profesional al furnizorilor de serviciide sănătate;

  • Pacientul internat are dreptul de a fi informat asupra regulilor pe care trebuie să le respecte pe durata spitalizării;

  • Pacientul internat are dreptul de a fi informat asupra stării sale de sănătate, a planului de tratament propus, a riscurilor potenÅ£iale ale fiecărei proceduri, a alternativelor existente la procedurile propuse, inclusiv asupra riscurilor generale de neefectuarea tratamentului ÅŸi nerespectarea recomandărilor medicale, precum ÅŸi cu privire la datele despre diagnostic ÅŸi prognostic;

  • Pacientul are dreptul de a decide dacă doreÅŸte sau nu să fie informat în cazul în care informaÅ£iile prezentate de către medic i-ar cauza suferinţă psihică;

  • InformaÅ£iile se aduc la cunoÅŸtinÅ£a pacientului într-un limbaj respectuos, clar, cu minimalizarea terminologiei de specialitate; în cazul în care pacientul nu cunoaÅŸte limba română, informaÅ£iile i se aduc la cunoÅŸtinţă în limba maternă ori în limba pe care o cunoaÅŸte sau, după caz, se va căuta o altă formă de comunicare;

  • Pacientul are dreptul de a cere în mod expres să nu fie informat despre situaÅ£ia sa medicală ÅŸi de a alege o altă persoană care să fie informată în locul său;

  • Rudele ÅŸi prietenii pacientului pot fi informaÅ£i despre evoluÅ£ia investigaÅ£iilor, diagnostic ÅŸi tratament, dar numai cu acordul pacientului;

  • Pacientul are dreptul să solicite ÅŸi să primească, la externare, un rezumat scris al investigaÅ£iilor diagnosticului, tratamentului ÅŸi îngrijirilor acordate pe perioada spitalizării;

2. Dreptul pacientului privind procedurile medicale de recuperare

  • Pacientul are dreptul să refuze sau să oprească o procedura din planul de recuperare asumându-ÅŸi, în scris, răspunderea pentru decizia sa; consecinÅ£ele refuzului sau ale opririi planului de tratament trebuie explicate pacientului;

  • Pacientul nu poate fi fotografiat sau filmat într-o unitate medicală fără consimţământul său, cu excepÅ£ia cazurilor în care imaginile sunt necesare dignosticului sau tratamentului ÅŸi evitării suspectării unei culpe medicale;

3. Dreptul la confidenÅ£ialitatea informaÅ£iilor ÅŸi viaÅ£a privată a pacientului

  • Toate informaÅ£iile privind starea pacientului, rezultatele investigaÅ£iilor, diagnosticul, prognosticul, tratamentul sau datele personale sunt confidenÅ£iale, chiar ÅŸi după decesul acestuia. InformaÅ£iile cu caracter confidenÅ£ial pot fi furnizate numai în cazul în care pacientul îÅŸi dă consimţământul explicit sau dacă legea o cere în mod expres. În cazul în care informaÅ£iile sunt necesare altor furnizori de servicii medicale acreditaÅ£i, implicaÅ£i în tratamentul pacientului, acordarea consimţământului este obligatorie.

  • Pacientul are acces la datele medicale personale.

  • Orice amestec în viaÅ£a privată, familială, a pacientului este interzis, cu excepÅ£ia cazurilor în care această imixtiune influenÅ£ează pozitiv diagnosticul, tratamentul ori îngrijirile acordate ÅŸi numai cu consimţământul pacientului.

  • Sunt considerate excepÅ£ii cazurile în care pacientul reprezintă pericol pentru sine sau pentru sănătatea publică.

4. Drepturile pacientului la tratament si îngrijiri medicale

  • În cazul în care centrul de recuperare este obligat să recurgă la selectarea pacienÅ£ilor pentru anumite tipuri de tratament, care sunt disponibile în număr limitat, selectarea se face numai pe criterii medicale.

  • IntervenÅ£iile medicale asupra pacientului se pot efectua numai dacă există condiÅ£iile de dotare necesare ÅŸi personal cu competenta corespunzătoare.

  • Pacientul poate beneficia de sprijinul familiei, al prietenilor, de suport spiritual, material ÅŸi de sfaturi pe tot parcursul îngrijirilor medicale.

  • Personalul medical sau nemedical din unităţile sanitare nu are dreptul să supună pacientul nici unei forme de presiuni pentru a-l determina pe acesta să îl recompenseze altfel decât prevăd reglementările de plată legale din cadrul unităţii respective.

  • Pacientul are dreptul la îngrijiri medicale continue până la ameliorarea stării de sănătate .

 

Obligatiile pacienţilor

1. Să respecte regulile ce se aplică în centru;

2. Să păstreze ordinea, liniÅŸtea ÅŸi curăţenia în centru;

3. Să respecte programul de vizite şi de masă precum şi circuitele funcţionale din centru;

4. Să nu deterioreze bunurile din centru;

5. Să respecte indicaţiile terapeutice ale medicului pe perioada internării;

6. Să nu părăsească centrul fără aprobare pentru probleme extramedicale; în cazul în care are drept de învoire să nu depăşească timpul care i-a fost acordat;

7. Să păstreze ÅŸi să predea în bune condiÅ£ii echipamentul de centru ÅŸi lenjeria de pat primite pentru ÅŸederea în centru;

8. Se interzice complet fumatul in incinta centrului avand in vedere prevederile Legii nr. 349/2002 art. 3, alin.11. Nerespectarea acestei prevederi constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda contraventionala de la 100– 500 RON.

REZERVARI LA +40 741 055 510
*programarile sunt facute in baza listei de asteptare

 

PROGRAM DE VIZITA APARTINATORI

 

Pe perioada pandemiei, accesul apartinatorilor este interzis

 

Str Padurea Noroieni, nr 83, Satu Mare, Romania

(langa zona de agrement Noroieni)

​

Purtator de cuvant & Manager - Stuart Sandra - 0799786918

 

*pentru programari mass media, va rugam contactati purtatorul de cuvant

 

Ne gasiti si pe Facebook

  • Facebook Social Icon

CONTACT

© 2023 Medical Clinic. Proudly created with Wix.com

Mesajul dumneavoastra a fost trimis cu succes

logo-anmcs-categorie-II-acreditare.png
bottom of page